Uwaga! Strona wykorzystuje pliki cookie!
Jeśli widzisz ten komunikat oznacza to, że odwiedzasz nas po raz pierwszy (aby zamknąć komunikat odśwież stronę) lub Twoja przeglądarka uniemożliwia nam zainstalowanie tych plików w Twoim komputerze.
Więcej informacji tutaj

Nawigacja: Start | Nowości | Galeria | O nas | Kontakt
Ładowanie strony...
Bristol Beaufighter MkVI F
Opublikowano: 25.12.2014
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
G. Ranoszek i C. Krawiecki 307 Nocny Dywizjon Myśliwski Lwowski. Exeter, Anglia styczeń 1943r. Replika samolotu, na którym porucznik Ranoszek zestrzelił dwa Ju88, jednego Do217 i jednego Do217 uszkodził. Trzecie miejsce w 29 Podkarpackim konkursie plastikowych i kartonowych modeli redukcyjnych. Kategoria "Plastik - samoloty wielosilnikowe" Sanok 2015 Udział w XXII wystawie modeli plastikowych i kartonowych Strzyżów 2015 Udział w XII ogólnopolskim konkursie modeli redukcyjnych Rzeszów 2015 Udział w XXX Jubileuszowej Wystawie Modeli Redukcyjnych Warszawa 2015/2016 Udział w Pikniku Rodzinnym Jedlicze 2016

Specyfikacja samolotu:

Klasa samolotu: Myśliwiec.
Typ i silnik: Dwumiejscowy nocny myśliwiec napędzany dwoma czternasto-cylindrowymi silnikami dwu-gwiazdowymi Bristol Hercules VI o mocy 1635KM.
Prędkość maksymalna: 536 [km/h]
Pułap praktryczny: 0 [m]
Zasięg: 2478 [km]
Masa własna: 6622 [kg]
Wymiary: Rozpiętość skrzydeł: 17,63 m, długość: 12,7 m, wysokość 4,82m.
Uzbrojenie: Cztery działka 20mm pod dziobem, sześć karabinów maszynowych 0,303 cala w krawędziach natarcia skrzydeł (dwa w lewym i cztery prawym).

Zestaw: Hasegawa | Malowany aerografem | Farby Gunze oraz TAMIYA


P-51B Mustang (Eugeniusza Horbaczewskiego)
Opublikowano: 17.11.2013
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
Replika przedstawia samolot kpt. Horbaczewskiego z okresu desantu Aliantów w Normandii. Eugeniusz Horbaczewski (nazywany przez przyjaciół Dziubek) 28 IX 1917r. Kijów – 18 VIII 1944r. Francja. Po Klęsce wrześniowej poprzez Rumunię i Francję przedostał się do Wielkiej Brytanii, gdzie po przeszkoleniu w sierpniu 1941 roku dostał przydział do 303 Dywizjonu. Następny przydział to 302 Dywizjon. W lutym 1943 roku zgłosił się ochotniczo do Polskiego Zespołu Myśliwskiego, który walczył w Afryce Północnej (Cyrk Skalskiego). Po zakończeniu walk w Afryce był dowódcą eskadry, a później dowódcą 43 dywizjonu stacjonującego na Malcie. Od lutego 1944 roku latał jako dowódca 315 Polskiego Dywizjonu, który w marcu tego roku otrzymał samoloty „Mustang MkIII”. Kpt. Eugeniusz Horbaczewski w sumie uzyskał 16 zestrzeleń. Zginą 18 sierpnia 1944r. Prowadząc swój dywizjon do ataku na formację 60 Fw-190. W locie tym zestrzelił trzy samoloty. Pochowany we Francji. Replika wykonana z dbałością o szczegóły. Podczas prac stosowane były różne techniki modelarskie: „wash” (zapuszczanie linii podziału blach) oraz delikatny „watering” (brudzenie). Budowa modelu nie sprawiała większych problemów, ale włożone zostało dużo pracy na pomalowanie repliki (pasy inwazyjne i ogólny kamuflaż) oraz dużo pracy związanej z maskowaniem. Udział w XXI Wystawa Modeli plastikowych i kartonowych Strzyżów 2014 Udział w konkursie "XXVIII Podkarpacki konkurs kartonowych i plastikowych modeli redukcyjnych Sanok 2014" w kategorii "Samoloty jednosilnikowe" Udział w Pikniku Rodzinnym Jedlicze 2016 Udział w Spotkaniu młodych konstruktorów Krosno 2016

Specyfikacja samolotu:

Klasa samolotu: Myśliwiec.
Typ i silnik: Jednomiejscowy samolot myśliwski napędzany dwunastocylindrowym silnikiem Rolls-Royce Merlin III o mocy 1490KM.
Prędkość maksymalna: 707 [km/h]
Pułap praktryczny: 12800 [m]
Zasięg: 1528 [km]
Masa własna: 3168 [kg]
Wymiary: Rozpiętość skrzydeł: 11,27 m, długość: 9,82 m, wysokość 2,64m.
Uzbrojenie: Cztery karabiny maszynowe 12,7 mm w krawędziach natarcia skrzydeł. Ładunek bomb 450 kg.

Zestaw: ACADEMY | Malowany aerografem | Farby Gunze oraz TAMYA


P-51B Mustang (Tadeusza Nowierskiego)
Opublikowano: 15.08.2012
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
Replika samolotu dowódcy 133 Polskiego Portu Lotniczego Tadeusza Nowierskiego. Tadeusz Nowierski (1907-1983). Po klęsce wrześniowej, jak większość lotników polskich, przedostał się przez Rumunię i Francję do Anglii. Brał udział w bitwie o Anglię walcząc w 609 dywizjonie myśliwskim. Od 21.03.1941 na własną prośbę przeszedł do 316 dywizjonu myśliwskiego. Latał jako dowódca 308 dywizjonu myśliwskiego, dowódca 2 Polskiego Skrzydła Myśliwskiego. Od 12 lipca 1944 latał jako dowódca 133 Portu Lotniczego. W czasie wojny uzyskał 4 zestrzelenia. Do Polski wrócił w 1947 roku. Aresztowany, przesiedział 2 lata w więzieniu. Wypraski modelu firmy ACADEMY wykonane były starannie. Praca przy tworzeniu modelu nie sprawiała większych trudności. Mało nadlewek. Trochę czasu poświęcono na maskowanie (żółte, białe pasy identyfikacyjne, kamuflaż ogólny).

Specyfikacja samolotu:

Klasa samolotu: Myśliwiec.
Typ i silnik: Jednomiejscowy samolot myśliwski napędzany dwunastocylindrowym silnikiem Rolls-Royce Merlin III o mocy 1490KM
Prędkość maksymalna: 707 [km/h]
Pułap praktryczny: 12800 [m]
Zasięg: 1528 [km]
Masa własna: 3168 [kg]
Wymiary: Rozpiętość skrzydeł: 11,27 m, długość: 9,82 m, wysokość 2,64m.
Uzbrojenie: Cztery karabiny maszynowe 12,7 mm w krawędziach natarcia skrzydeł. Ładunek bomb 450 kg.

Zestaw: ACADEMY | Malowany aerografem | Farby Gunze oraz TAMYA | Kalkomania TECHMOD


Republic P-47D
Opublikowano: 12.05.2011
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
Bolesław Gładych „Micky” (07.05.1918-12.07.2011) Po klęsce wrześniowej przedostał się do Francji, gdzie po przeszkoleniu latał na samolotach Caudron CR714 w dywizjonie 1/145. Po kapitulacji Francji uciekł do Anglii, gdzie został przeszkolony na samolotach Spitfire, a następnie skierowany do dywizjonu 303. Następnym przydziałem jest dywizjon 302, gdzie na początku 1943 roku został dowódcą eskadry. Zwerbowany przez amerykańskiego pilota Gabreskiego do 61 dywizjonu, latał do końca wojny na samolotach P-47 Thunderbolt. W czasie wojny uzyskał 14 pewnych i 2 prawdopodobne zestrzelenia. Model firmy Revell przedstawiał się dość solidnie i mimo dobrze już wypracowanych form składał się przyzwoicie. Nie było zbyt dużych szpar i niedociągnięć. Kolor śliwkowy samolotu Pangi 5 (Pangi to imię narzeczonej kapitana Gładycha, kanadyjki z WAAF), jest moją interpretacją. Czy trafiłem z tym kolorem? Trudno powiedzieć i udowodnić. Na ten temat do dzisiaj trwają spory modelarzy. Może kiedyś wrócę do tematu. Udział w XVII Wystawie Modeli Plastikowych i kartonowych Strzyżów 2010

Specyfikacja samolotu:

Klasa samolotu: Myśliwiec.
Typ i silnik: Jednomiejscowy myśliwiec eskortujący i przechwytujący. Napędzany silnikiem 18-sto cylidrowym dwugwiazdowym Pratt & Whitney o mocy 1565 kW (2100 KM).
Prędkość maksymalna: 750 [km/h]
Pułap praktryczny: 12800 [m]
Zasięg: 1660 [km]
Masa własna: 4728 [kg]
Wymiary: Rozpiętość skrzydeł: 12,42 m, długość: 10,99 m, wysokość: 4,4 m.
Uzbrojenie: 8 karabinów maszynowych 0,5 cala.

Zestaw: Revell | Malowany pędzlem | farby Pactra


Hawker Hurricane Mk I
Opublikowano: 10.05.2011
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
Witold Urbanowicz 303 dywizjon Anglia Wrzesień 1940r. Witold Urbanowicz urodził się w Olszynce 30.03.1908r. Po ukończeniu szkoły podchorążych lotnictwa skierowany do służby w nocnym dywizjonie bombowym, a następnie do lotnictwa myśliwskiego. II Wojna Światowa zastała bo w Dęblinie jako instruktora lotnictwa. Latając na przestarzałym P.7a nie był w stanie nawiązać równorzędnej walki z niemieckimi maszynami. Po przedostaniu się do Anglii i przeszkoleniu pierwszym przydziałem był 145 dywizjon myśliwski. Tutaj odniósł pierwsze zwycięstwo w Bitwie o Anglię. Przeniesiony do dywizjonu 303 najpierw był dowódcą eskadry, by po ciężkim poparzeniu w walce mjr. Krasnodębskiego objąć dowództwo. W czasie całej Bitwy o Anglię zestrzelił 15 samolotów niemieckich, a podczas pobytu w Chinach walcząc w szeregach dywizjonu 75 zaliczono mu dalsze dwa. Przez cały okres wojny wróg nie trafił ani razu w samolot pilotowany przez niego, co może świadczyć o szczęściu jak i o mistrzostwie pilotażu. Po wojnie zamieszkał w Stanach Zjednoczonych, gdzie zmarł 17.08.1996r. Myślę, że przeszedł do legendy jako dowódca, pilot i człowiek. Przy replice firmy Hasegawa trzeba było trochę pokombinować, ponieważ model nie był wersją odpowiadającą samolotowi Witolda Urbanowicza. Nie jest to model wykonany na wysokim poziomie i być może kiedyś wrócę do tego tematu. Udział w XVII Wystawie Modeli Plastikowych i kartonowych Strzyżów 2010 Udział w Pikniku Rodzinnym Jedlicze 2016

Specyfikacja samolotu:

Klasa samolotu: Myśliwiec.
Typ i silnik: Samolot myśliwski napędzany dwunastocylindrowym silnikiem widlastym Rolls-Royce Merlin III o mocy 1030KM.
Prędkość maksymalna: 521 [km/h]
Pułap praktryczny: 11200 [m]
Zasięg: 716 [km]
Masa własna: 2308 [kg]
Wymiary: Rozpiętość skrzydeł: 12,19m, długość: 9,55m, wysokość: 4,07m.
Uzbrojenie: Osiem karabinów maszynowych w krawędziach natarcia skrzydeł.

Zestaw: Hasegawa | Malowany pędzlem | fary pactra


Przejdź do strony:
1, 2