Uwaga! Strona wykorzystuje pliki cookie!
Jeśli widzisz ten komunikat oznacza to, że odwiedzasz nas po raz pierwszy (aby zamknąć komunikat odśwież stronę) lub Twoja przeglądarka uniemożliwia nam zainstalowanie tych plików w Twoim komputerze.
Więcej informacji tutaj

Nawigacja: Start | Nowości | Galeria | O nas | Kontakt
Ładowanie strony...
CAC-12 Boomerang
Opublikowano: 04.12.2011
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
83 dywizjon RAAF-Australia 1945r. Samolot był wytworem rodzimej myśli technicznej Australijczyków. Dość powolny i o pękatej sylwetce. Nie sprawiał wrażenia typowego myśliwca. używany był w większości do zadań szturmowych i zwiadu fotograficznego. Był na wyposażeniu trzech dywizjonów. Duży plus dla firmy special hobby za to, że podjęła się produkcji tego modelu. Jest on dość trudny w montażu i trochę trzeba przy nim popracować, ale wynagradza to duża ilość elementów w kabinie. Niezłe oszklenie i dobrej jakości kalkomania. Jest to jeden z pierwszych malowany aerografem. Widać na nim wiele błędów i niedociągnięć, ale dobrze, że jest w tej kolekcji. Udział w XIX Wystawie Modeli Plastikowych i kartonowych Strzyżów 2012 Udział w III wystawie modeli redukcyjnych Krosno 2016

Specyfikacja samolotu:

Klasa samolotu: Myśliwiec.
Typ i silnik: Jednomiejscowy samolot myśliwski, myśliwsko-bombowy, zwiadu fotograficznego napędzany cztarnastocylindrowym silnikiem dwu-gwiazdowym Pratt&Whitney R-1830-S3C4G Twin Wasp o mocy 895 kW (1200KM).
Prędkość maksymalna: 491 [km/h]
Pułap praktryczny: 10365 [m]
Zasięg: 2575 [km]
Masa własna: 2437 [kg]
Wymiary: Rozpiętość skrzydeł: 10,97 m, długość 7,77 m, wysokość 2,92 m.
Uzbrojenie: Dwa działka 20mm cztery karabiny maszynowe 0,303 cala w krawędziach natarcia skrzydeł, ładunek bomb 227 kg.

Zestaw: special hobby | Malowany areografem


CAC CA-9 Wirraway
Opublikowano: 24.02.2011
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
obrazekobrazek
4. Squadron, Port Moresby, Nowa Gwinea 1942 - 1943r. Samolot produkowany przez Australijczyków na licencji amerykańskiej. Używany był głównie do zadań szkoleniowych, rozpoznawczych i współpracy z wojskami lądowymi (dostarczał zaopatrzenie, broń, amunicję itp.). Produkowany aż do roku 1946. Jeżeli chodzi o tego producenta (special hobby), to zawsze można liczyć na jakieś niespodzianki. Taką niespodzianką jest model tego ciekawego samolotu. Jak przystało na typowy short-run po złożeniu ogólny wizerunek samolotu jest pozytywny, jednak dopasowania i szpachlowania sporo. Dużo części w kabinie, trochę trudno to wszystko poskładać. Jednak warto, ponieważ przez oszklenie (bardzo dobre) dużo widać. Jak zwykle kalki świetne. Bardzo dobrze odwzorowane poszycie płótnem kadłuba. I tylko trochę szkoda, że malowanie pędzlem trochę to zamazuje. Udział w XVIII Wystawie Modeli Plastikowych i kartonowych Strzyżów 2011

Specyfikacja samolotu:

Klasa samolotu: Bombowiec.
Typ i silnik: Dwumiejscowy samolot szkolny, rozpoznawczy i do dzałań bojowych. Napęd: dziewięciocylindrowy silnik Pratt & Whitney o mocy 447 kW (600KM).
Prędkość maksymalna: 354 [km/h]
Pułap praktryczny: 0 [m]
Zasięg: 1159 [km]
Masa własna: 1811 [kg]
Wymiary: Rozpiętość skrzydeł: 13,11 m, długość 8,48 m, wysokość 2,66 m.
Uzbrojenie: Dwa karabiny maszynowe 0,303 cala w przedniej górnej części kadłuba, jeden karabin maszynowy w tylnej części kabiny 0,303 cala, udźwig bomb 454 kg.

Zestaw: special hobby | Malowany pędzlem